20 de març 2011

Khan Academy o el valor del videotutorial

El món del videotutorial encara ha de viure la seva pròpia revolució. Sí, la xarxa n'és plena, però sembla ser que ja ens apropem a veritables iniciatives que pretendran organitzar el que fins ara havia estat una pluja desordenada de recursos. El videotutorial serà una eina excel·lent quan es trobi correctament inserit en una plataforma que ordeni continguts i oferexi coherència pedagògica i editorial. El videotutorial per si sol tindrà poc valor. Serà un element de suport que haurà d'anar acompanyat d'altres recursos TIC que permetin dur a terme les pràctiques oportunes. Els docents necessitarem que tots aquests recursos (videotutorials, pràctiques, etc...) restin ben ordenats per poder dibuixar rutes d'aprenentatge. Requerirem també d'eines que ens permetin fer seguiment de l'activitat duta a terme pels nostres alumnes.

Salman Khan  hi està posant el seu gra de sorra, i la seva inciativa, Khan Academy, està omplint un buit existent. Tècnicament encara s'hi detecten deficiències, però la idea de bastir una estructura d'aprenentatge amb l'estil de la seva haurà de ser tinguda en compte.




Teachers in schools are teaching students to work in groups cooperatively, to think creatively, to problem solve in new ways, to work through emotional problems, and to be responsible for their own learning in a learning community. Internet based video lessons are great to help schoolteacher, the home schooler, or the tutor to teach with more effectiveness, but it takes a relationship with a real teacher to educate deeply.
Salman Khan